5.9.2024

Hankinnat energia-alalla

Erityisalojen hankintalain soveltamisalaan kuuluvat mm. vesilaitokset ja energiahuollon alalla toimivat yksiköt. Hankintayksiköiden on pyrittävä järjestämään hankintatoimintansa siten, että hankintoja voidaan toteuttaa mahdollisimman taloudellisesti, laadukkaasti ja suunnitelmallisesti olemassa olevat kilpailuolosuhteet hyväksi käyttäen ja ympäristö- ja sosiaaliset näkökohdat huomioon ottaen. Hankinnat on pyrittävä järjestämään siten, että pienet ja keskisuuret yritykset ja muut yhteisöt pääsevät tasapuolisesti muiden tarjoajien kanssa osallistumaan tarjouskilpailuihin.

Tarkempi ohjelma julkaistaan myöhemmin.

Tavoite

Hankinnat energia-alalla -tilaisuudessa käydään läpi erityisalojen hankintaprosessi hankintojen suunnitteluvaiheesta päätöksentekoon asti. Koulutuksessa tutustutaan siihen, millaisia vaatimuksia oikeuskäytäntö asettaa tarjousten vertailuperusteiden asettamiselle, tarjousvertailulle ja hankintapäätöksen perustelulle.

Koulutus on suunnattu kaikille energia-alan hankinnoista ja hankintasopimuksista vastaaville.

"Tiivis hyvä paketti jota täydensi hyvät oikeat markkinaoikeustapaukset. Erittäin pätevät ja osaavat luennoitsijat."

29.8.2024

Scandic Grand Central
Vilhonkatu 13
Koulutuspäällikkö Maria Boholm, p. 0400 568239, maria.boholm@energia.fi tai koulutusassistentti Seija Naukkarinen, p. 050 548 1124, seija.naukkarinen@energia.fi