2.9.2024
Online ja maastossa

Luonnonhoitokoulutus metsäsertifiointiin painottuen - koulutus energiapuun hankintaan

Energiateollisuus ry järjestää yhteistyössä Tapio Oy:n kanssa koulutuksen luonnonhoitokoulutuksen, jolla varmistetaan yrityksissä toimivien biomassan hankkijoiden riittävä osaaminen talousmetsien luonnonhoitoon ja metsäsertifiointiin liittyvissä aiheissa. Koulutus koostuu webinaarista ja maastopäivästä. Voit ilmoittautua molempiin tai vain webinaariin.

Webinaarissa käydään läpi talousmetsien luonnonhoitoon vaikuttavan lainsäädännön, sertifioinnin ja suositusten sisältöä keskittyen erityisesti metsäsertifioinnin vaatimuksiin. Maastokoulutuksessa perehdytään luonnonhoidon keinoihin käytännössä ja tarkastellaan sertifioinnin kriteerit täyttäviä ratkaisuja esimerkkikohteilla.

Koulutuksen jälkeen osallistujilla on lähtötasosta riippumatta hallussaan uusiin metsäsertifioinnin vaatimuksiin (PEFC ja FSC) vastaavat luonnonhoidon perustiedot ja valmiudet hakea tietoa
luotettavista lähteistä.

Koulutus on suunniteltu siten, että osallistuja voi olla vasta-alkaja tai alalla pitempään toiminut henkilö.

Aikataulu:

Webinaari 2.9.2024 klo. 9-12

Maastokoulutus 10.9.2024

• Maastokoulutuksissa perehdytään luonnonhoidon keinoihin käytännössä.
• Maastopäivän paikka vahvistuu myöhemmin, mutta se valitaan junaradan varrella olevan kaupungin lähialueella. Tarkempi ohjelma julkaistaan myöhemmin.
• Maastopäivän hinta sisältyy lounaan ja kahvit sekä bussikuljetuksen päivän aikana.

29.8.2024

29.8.2024

Webinaari 315 € + alv.
Maastopäivä 530 € + alv.

webinaari 3h, maastossa 1 pv

Online ja maastossa
Energiateollisuus ry:n asiantuntija Karoliina Muukkonen, karoliina.muukkonen@energia.fi, p. 050 331 4747, Käytännön järjestelyt Adato Energia Oy, yhteyshenkilönä Maria Boholm, maria.boholm@energia.fi, p. 0400 568239.